Ocena: 4.2/5
Oceniam
Liczba głosów: 15
Oceny szczegółowe
Silnik:4.3
Hamulce:4.1
Bezawaryjność:4.2
Frajda z jazdy:4.4
Przyciąganie wzroku:4.2
Spalanie: 4.86
Dodaj
Ilość raportów: 3
Minimalne: (eco driving)3.79
Średnie: (dynamiczne)4.86
Maksymalne: (full opór)5.96
Galeria zdjęć
Yamaha WR 125X - zacznij szaleć na SuperMoto!
Supermoto to specyficzna rodzina motocykli, wywodzi się bezpośrednio z lekkich terenowych enduro - a powstała, aby móc ścigać się jednocześnie po torze motocrossowym i asfaltowym. Totalne wariactwo.
Obserwuj świat z wysoka
WR125X to typowy supermociak - jest spory, bardzo wysoki i wąski. Parkując ten motocykl gdziekolwiek - nikt nie domyśli się jego pojemności. Jeżeli nigdy nie jechałeś supermoto, to pozycja na tym motocyklu kompletnie Cię zaskoczy. Siedzi się wysoko - patrząc ponad dachami samochodów i trzymając w rękach szeroką kierownicę. Bak jest bardzo mały, co potęguje wrażenie, że siedzimy praktycznie na zegarach.
Przesiadka na taki motocykl wymaga kilkunastu minut przyzwyczajenia - ale gdy to już nastąpi, śmiało ruszamy w miasto, mając sobie za nic dziurawą nawierzchnię, studzienki kanalizacyjne i wysokie krawężniki.
Miejska dżungla
Supermoto to genetycznie zmodyfikowane enduro - i adventurowe DNA daje o sobie znać. Nagle całe miasto staje się dostępne - fruwamy po przejazdach tramwajowych, nieremontowanych drogach, chodnikach, dzikich parkingach i schodach. Nie ma takiego miejsca w mieście - gdzie WR'ka bałaby się zapuścić. Odpowiednio duży prześwit, uniwersalne opony i spory skok zawieszenia sprawia - że tym motocyklem spokojnie możemy zapuścić się także poza miasto. Mały skok nad jezioro? Nie ma problemu. Jedynie na co trzeba uważać, to aby z rozpędu nie próbować eksplorować jeziora :)
Mocny silnik i niezłe heble
WR125X ma mocne podzespoły z R125, a to oznacza - że pomimo sporych rozmiarów, motocyklem rozpędzimy się do ok 108-110km/h, zaś w mieście będziemy naprawdę żwawo przeciskali się miedzy samochodami. Przyjemność skończy się w momencie, gdy zamarzy nam się mała trasa - wąski i wysoki motocykl jest bardzo wrażliwy na każdy boczy podmuch wiatru, nawet ten - generowany przez tiry. Tutaj wybitnie ukazuje się miejski charakter tego wariata.
Oprócz mocnego silnika, mamy do dyspozycji także niezłe heble - które działają błyskawicznie i momentalnie wytracają naszą prędkość. Są na tyle sprawne, że bez problemu możemy zacząć ćwiczyć nasze pierwsze stoppie.
.Dane techniczne Yamaha WR 125X 2009
Osiągi
Moc max.
15.0 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
12.2 Nm / 8000 rpm
V-max
110.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
8.5 L
Układ napędowy
Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch
Podwozie
Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2125 x 835 x 1285 mm
Rozstaw osi
1430 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
137.0 kg
Rama
stalowa, podwójna kołyska
Zawieszenie
Przód
widelec teleskopowy, zawieszenie sprężynowe, tłumienie olejjowe, skok 210 mm
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe, tłumienie gazowo-olejowe, skok 230 mm
Hamulce
Przód
pojedyncza tarcza 240 mm
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm
Silnik
Typ
4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, SOHC
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Średnica × skok tłoka
52.0 x 52.0 mm
Stopień sprężania
11.2:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa
.Eksploatacja
Opony
Opona przód
80/90-21 M/C 48P (dętkowe)
Opona tył
110/80-18 M/C 58P (dętkowe)
Ciśnienie z przodu
180 kPa (200 kPa przy obciążeniu powyżej 90kg)
Ciśnienie z tyłu
200 kPa (225 kPa przy obciążeniu powyżej 90kg)
Koło przednie
21 x 1.6
Koło tylne
18 x 2.15
Układ Smarowania - Olej
Ilość oleju w silniku przy wymianie
0.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.0
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40, SAE 20W-40, SAE 20W-50
Układ napędowy
Przeniesienie napędu
Łańcuch
Zębatka przednia
14
Zębatka tylna
53
Luz łańcucha
40~40
Układ chłodzenia
Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.1
Zbiornik rezerwowy
0.2
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz